Skip links

שלבים, אתגרים והזדמנויות, בהליך ההיתר והבנייה

שלבים, אתגרים והזדמנויות, בהליך ההיתר והבנייה

רכשתם מגרש ואתם חולמים על בית חדש שייבנה במיוחד בשבילכם, אבל יש הרבה שלבים בדרך להגשמת החלום ואפשר ללכת לאיבוד. לכן החלטתי לסכם לכם את הנקודות החשובות, ולחלוק אתכם את האתגרים וההזדמנויות בתהליך הארוך (אבל בהחלט שווה את התוצאה).

שלב ראשון, תיק מידע:
תיק המידע הוא אוסף של הזדמנויות! התיק הוא מסמך שמקבלים מהוועדה לתכנון במחלקת הנדסה, בעיר או במועצה שאתם גרים בה. במסמך מפורטים המטרים המרובעים המותרים במסגרת התכנון, כמות הקומות, האם מותר לכם להקים בריכה או לא… ובכלל, כל הפרטים והחוקים שרלוונטיים למגרש שלכם. בתיק המידע יש גם המון הזדמנויות חבויות, ואם קוראים אותו נכון אפשר לגלות אותן! את תיק המידע אנחנו מסייעים לכם לקבל, באמצעות מערכת מקוונת ובעבודה מול הרשות או הוועדה המקומית. איגום המידע והזכויות במגרש, מאפשר לנו להתאים את הצרכים שלכם לקרקע ולמגבלות השכונה, וגם להבין איך אפשר לתמרן בתוך המגבלות האלה ולהגיע לתכנון המושלם

שלב שני, גרמושקה:
גרמושקה היא גיליון ארוך, לפעמים יותר מ-5 מטר, שמקפלים לגודל של דף A4. פירוש המילה גרמושקה בשפה הרוסית הוא אקורדיון, וכנראה היא נקראת כך בגלל הקיפולים הרבים. בגיליון מפורטות התוכנית של הבית החדש, איך הוא ייראה מבחוץ ומבפנים, ואיך הגינה שלכם תיראה. את הגרמושקה אנחנו מכינים, ומגישים לגורמים הרשותיים – היישוב, המועצה, מינהל מקרקעי ישראל, והוועדה המקומית. ההגשות והטיולים לוקחים הרבה זמן, ולפעמים צריכים לקחת ימי חופש מהעבודה, אבל במקרה שלנו – אנחנו ניקח את הגרמושקה לחתימות ונדאג שלא תצטרכו בכלל לצאת מהבית!

שלב שלישי, השלמת מסמכים ונספחים:
דיברתם פעם עם רשות העתיקות? אתם מכירים את פקיד היערות? בטח אתם חושבים עכשיו 'מה הקשר עתיקות ומה זה פקיד היערות?!' במסגרת השלב השלישי תתבקשו לאסוף את כל המסמכים והנספחים הרלוונטיים לבית שתרצו לבנות. רשות העתיקות מוודאת שאין אתרי עתיקות נסתרים בסביבת המגרש שלכם, פקיד היערות מתאם מולכם את היחס לעצים ולשיחים במגרש, ויש עוד רשימה ארוכה של יועצים שצריכים להתייחס לבקשה האישית שלכם או להכין מסמכים שקשורים אליה. יועצים כמו יועץ בטיחות אש, יועץ סניטרי, איכות הסביבה, ועוד ועוד גורמים. אנחנו נעזור לכם לאגד את כל המסמכים, ולהתקשר עם כל היועצים שתצרכו, וכמובן נדאג שהכל יהיה ברור, מובן, ובלי יותר מידיי סיבוכים!

שלב רביעי, קבלת היתר ואישור התחלת עבודה:
בשעה טובה קיבלתם היתר בנייה! אבל איך התוכניות שעל הנייר הופכות למציאות? בשלב הזה בוחרים קבלן ומפקח, הם אמונים על הבניה והפיקוח בבית שלכם. ניסיתם פעם לנהל משא ומתן עם קבלן? ביחד איתנו, כולם מוודאים שהתוכניות וההדמיות שראיתם על הנייר ובמחשב, ייצאו לפועל אחד לאחד! אנחנו נפגש עם הקבלן והמפקח שתבחרו, נסביר להם את היקף הפרויקט ואת הפרטים הקטנים בו, ונוודא הכל ייצא מדויק

שלב חמישי, בניית הבית, עיצוב ואדריכלות הפנים:
ניסיתם להתמקח על מחיר של ריצוף וכלים סניטריים? או לוודא שיש מספיק שקעים במטבח, ומתגים לתאורה ליד המיטה? בשלב הזה דואגים שהבית יתוכנן ויבוצע עד לפרטים הקטנים, גם מבפנים. בוחרים ריצוף, ברזים וכיורים, מטבח, גוונים לחוץ ופנים הבית, דלתות, ארונות קיר, חלונות ועוד ועוד… כאן מגיע שלב העיצוב ואדריכלות הפנים – לא כדי לבנות ארמון, ולא כדי לרכוש פריטים יוקרתיים, אלא פשוט כדי להגיע לנראות מדויקת, לחסוך לכם כסף, התעסקות, וכאב ראש! אנחנו נלווה אתכם ברכישות, נכין הדמיות, נייעץ, ונעזור לוודא שגוון הריצוף שבחרתם מתאים לגוון ארונות המטבח או לגוון האלומיניום בחלונות. נעזור לכם להתקשר עם הקבלן והספקים השונים, כדי לתאם איתם שהכל ייצא בהתאם לחלום. בשלב הזה חשוב מאוד לשים לב שכל מה שמופיע בתוכניות באמת מתבצע בשטח, בלי קיצורי דרך ובלי עיגולי פינות, ובשביל זה בדיוק אנחנו פה אתכם!

שלב שישי, חנוכת בית:
אחרי הליך ארוך ומסובך (איזה מזל שלא הייתם שם לבד!), הגיע הזמן בשעה טובה, להזמין את כל המשפחה והחברים לראות ולחוות את התוצאות. לקבוע מזוזה, להתרשם, קצת להשוויץ, לאכול אוכל טעים, ופשוט ליהנות מחלום שהתגשם!

בואו נדבר!

לפגישת ייעוץ ללא עלות, השאר/י לנו פרטים כאן

    למידע
    לגרירה